Akuttandlæge

Akut tandlægeundersøgelse

Det meste af tiden er vores tænder og tandkød sunde og kræver dermed ikke nogen behandling. Dog kan nødsituationer opstå på alle tidspunkter og der kan derfor opstå behov for en akuttandlæge.

Har du akut behov for en tandlægeundersøgelse, kan du kontakte os i klinikken på 35 35 75 68.

Hvornår bør du reagere?

Når du oplever smerter i dine tænder eller i munden, anbefaler vi altid, at du opsøger en tandlæge. Ved ikke at reagere på smerter i tænder eller i munden øger du risikoen for at de blot forværres og i nogle tilfælde, at det resulterer i permanente tandproblemer. Det er derfor vigtigt at huske at behandle sine tandproblemer, så snart de opstår, da mangel på dette kan føre til unødvendige komplikationer, der ofte kræver dyre og omfattende behandlinger.

Du bør kontakte en akuttandlæge:

• Ved smerter eller temperaturændringer, når du bider sammen
  • Ved hævelse omkring kæbepartiet
  • Ved alvorlige kæbesmerter eller tandpine
  • Ved blødning fra bestemte dele af din mund
  • Ved pus eller infektion i tandkødet
  • Ved en knækket tand, eller hvis en eller flere tænder er slået ud

Kontakt klinikken

Uanset hvilke symptomer eller smerter du har, kan vi hos Tandkliniken v. Stine Elkjær sørge for at give dig en passende tandbehandling, så smerter og gener igen forsvinder.  Skulle du derfor opleve tandpine, løse kroner, smerter eller pludselige ændringer, bør du kontakte klinikken. Ved akutte tandlægeundersøgelser vil årsagen til dine smerter identificeres og derefter lindres så hurtigt som muligt. Er der tale om vedvarende problemer, vil vi med opfølgende behandlinger foretage en grundig undersøgelse af tænder og mund. På den måde kan vi behandle og forebygge individuelle tandproblemer og sikre en omsorgsfuld behandling.

• "Virkelig god service, det var en ren fornøjelse, normalt føler jeg mig ret utryg ved at tage til tandlægen, men Jakob som jeg var inde hos, var rigtig god til at informere og gøre en tryg, service i topklasse"
    22/03/2017